Cestopis

Bez cestovky / Cestopis: Cesta z letiště na ubytování

V minulém článku jsem již psal, jak jsem se vydal na Mallorcukde jsem i podrobně rozepsal, jak jsem si všechno před cestou zařídil a díky tomu ušetřil i několik tisíc korun. Také jsem psal, že jsem letěl z Berlína, ale o tom, co všechno se dá dělat v Berlíně budu psát jindy.

Letiště na Mallorce – přistání

Již jsem psal, že jsem letěl úplně nízkonákladově, takže jenom příruční zavazadlo. To ušetří poměrně dost času, protože odpadne klasický checkin a také čekání na zavazadlo. Proto jsem se tedy zaměřil pouze rovnou na cestu ven. Ta je velmi intuitivní, všude najdete značky hned v několika jazycích: anglicky, německy, španělsky a katalánsky. Ani jsem tedy moc nevnímal cestu a spíše koukal okolo. Překvapilo mě, že letiště je poměrně rozsáhlé a hlavně velmi vytížené. Nicméně se všichni celkem pěkně rozplynou po různých obchůdcích a směrem ven.

Půjčení auta na Mallorce – vyzvednutí

Také jsem již psal, že auto jsem si rezervoval již z domova (je to levnější a máte větší výběr) přes online vyhledávač.

Prošel jsem tedy celé letiště a nechal se vést do garáží, kde podle instrukcí čekal agent. Bez problémů jsme se sešli, přebral jsem si auto se všemi papíry, dostal jsem řadu užitečných informací. Nezbývalo nic jiného než naložit zavazadla, zapnout GPS a vyrazit.

Důležitá silniční pravidla na Mallorce

V rychlosti jsem trasu projížděl z domova, ale bylo to celkem jednoduché. Na Mallorce je jen pár “dálnic”, jsou to spíše takové rychlostní komunikace o dvou proudech v každém směru. Potřeboval jsem tedy jen najet na MA-15, která nás měla dovést téměř až městečka Cala Ratjada, kde jsme měli ubytování. Není třeba řešit dálniční známka, ani jsme nenarazili na žádná mýta. Stejně tak je zakázáno telefonovat za jízdy. Svítit přes den nemusíte, ale já jsem podle zvyku stejně svítil. Bez váhání jsem se rozjel, ale po zapojení do silničního provozu jsem si uvědomil, že nevím, jaké jsou na ostrově rychlostní limity.

Rychlostní limity na Mallorce

Kupodivu je to celkem jednoduché, protože se snaží mít značky tak často, jak je to jenom možné. I tak je ale dobré vědět, kolik můžete jet, protože občas mají kamerové systémy a pokuta by mohla překvapit.

Není to moc rozdílné než u nás. Tedy ve městech a vesnicích jedete 50, na venkovských silnicích 90 a na dálnici 120 (tyto hodnoty jsou platné od 29.1.2019). Říká se, že tolerance bývá okolo 7km/h. Každopádně stejně je dobré se koukat po značkách, protože občas se to mění.

Parkování na Mallorce

Parkování na ostrově je jako u nás, stačí jen dodržovat pravidla, ať vám auto neodtáhnou. Pokud parkujete u modrého pruhu, tak je stání placené. Pokud parkujete i bílého pruhu, tak nic řešit nemusíte. Pokud jste ale zaparkovali na žluté barvě, raději někam přeparkujte.

Každopádně parkování v sezóně je celkem výzva. Pokud chcete být blízko zajímavého místa, vyjeďte již velmi brzy ráno. Jinak počítejte s tím, že si většinou budete muset kousek dojít.

Na co si dávat pozor ve městech

Cesta až do našeho města proběhla v pořádku. Na silnicích většinou potkáte lidi v půjčených autech, tedy mimo ostrov a hlavně Němce. Pokud zvládáte řídit v Německu, řidiči vás moc nepřekvapí. Ten pravý adrenalin ovšem přichází, když vjedete do nějaké městečka, obzvlášť v podvečerních hodinách a později. Tady si musíte dávat ohromný pozor, jinak někoho srazíte. Lidé vycházejí z hotelů, aby našli nějaké občerstvení a zábavu. Nejhorší je to asi během noci, kdy jsou lidé navíc opilí. Motají se a potácí všude možně i po silnici a moc neřeší, že tam jedete autem.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

3 × 4 =